X
تبلیغات
رایتل
انجمن کوه نوردان ایران (نمایندگی شهرستان دورود)
دورود پایتخت طبیعت ایران

سرپرست  : شهرام فرامرزی

عکاس : بابک خادمی

مسیر شروع برنامه : دورود ، میدان فرمانداری ، بطرف روستای سرووند

وسایل مورد نیاز : کوله 1 روزه – باتوم (همراه گل برف) – عینک آفتابی – کفش مناسب کوهپیمایی – دستکش – لباس مناسب فصل زمستان – گتر

شرح برنامه :

به نام خالق هستی بخش

در شروع حرکت از جاده زیبای پارک جنگلی میگذریم ، پس از طی نیم ساعت به مسیر انحرافی روستای زیبای دره اسپر میرسیم ،از این راه انحرافی که بگذریم ، در ادامه به روستای درب آستانه و پس از آن به جاده انحرافی روستای سرووند در سمت راست جاده می رسیم ، این راه را تا 200 متر طی می کنیم و قبل از رسیدن به روستا از ماشین پیاده می شویم . در سمت راست جاده پاکوب خاکی را پی میگیریم و کوهپیمایی را آغاز میکنیم .

ساعت 7:30 است ، من و همنوردانم به نهری زیبا و روان میرسیم و در امتداد آن به کوهپیمایی خود ادامه میدهیم . پس از گذر از این منطقه ، در سمت راست خود ، کم کم نشانه هایی از برادر کوچک پریز را درمی یابیم و هر چه جلوتر می رویم فرازش را بیشتر به نظاره می نشینیم . آری ، چه زیبا و چه استادانه ، دادار هستی بخش با تیشه ی خود زینت این سترگ بی همتا را خلق کرده است .

ساعت 8:15 است ، لحظه ای از مسیر اصلی خود خارج میشویم تا برای صرف صبحانه در کنار چشمه ای حوض گونه نفسی تازه کنیم . از جلوه های زیبای طبیعت که بگذریم ، با نگاهی به سفره پر رونق همنوردان و صفای وجودشان ، زیبایی های سفر ، صد چندان میشود .

در ساعت 9 صبح پس از صرف صبحانه و گرفتن عکس در کنار حوضچه زیبا و نهر روانی که از چشمه پدید آمده است ، به پاکوب اصلی خود باز میگردیم و ادامه سفر را پی میگیریم .

در میانه راه به دیواره ای میرسیم که به آبچکانی زیبا بدل شده است(ساعت 11 صبح) . با دوستان همنورد ، کمی استراحت می کنیم و از موقعیت استفاده کرده و با دوربین عکاسی صحنه هایی زیبا شکار میکنیم .

همان طور که پیش بینی می کردیم در ادامه به مسیر برفی برمیخوریم . دگرگونی ظاهری طبیعت دوستان همنورد را خوشحال میکند و روحیه ای تازه برای صعود به همنوردانم میدهد . گویی تا چند لحظه پیش در فصل پاییز بودیم و اکنون در زمستان . در طول راه یک به یک وظیفه برف کوبی را بر عهده میگیریم و بالاخره به تیغه ای میرسیم که در سمت چپ منطقه "اوبید" و در سمت راستمان "چو به چو" را در پیش داریم . مسیر را در سمت راست و به طرف چو به چو (رزستان) ادامه میدهیم . برف زیادی در اطرافمان جمع شده و همنوردان هوس برف بازی کرده اند . چند دقیقه ای به بازی و شادمانی در برف میگذرانیم و سپس به راه خود ادامه میدهیم . پس از طی مسافتی به سمت پایین دره ، در سایه ی صخره ای بزرگ برای صرف ناهار می ایستیم ، ساعت 2:30 است و ما شروع به تهیه و تدارک ناهار میکنیم ، بعد از حدود 20 دقیقه سفره ای رنگین و پر از دوستی بر پا میکنیم . جمعی شاد و دوستانه ، که ناهار ساده و پر مهر ما را ، از صد بره بریان ، لذیذتر و گواراتر می نماید . ذره ذره وقت بدرود فرا میرسد و ما نیز آماده رفتن می شویم .

ساعت 4 است ، من و همنوردانم در امتداد دره به سمت پایین ، کوهپیمایی را ادامه می دهیم و در نهایت به دشت می رسیم . در راه به چشمه ای در نزدیکی پرورش ماهی میرسیم و گلویی تازه میکنیم . یادش بخیر ، در جشنواره لاله های واژگون امسال در همین مسیر با دوستان عزیزی از اسلامشهر و ایلام و تهران و دیگر شهر ها بودیم . وقتی که به این چشمه رسیدیم ، آقای محسنی ، یکی از مسئولین انجمن کوهنوردان اسلامشهر از ما سئوالی پرسیدند ، با این مضمون که : "اسم این چشمه چیست ؟" ، ما که تا بحال اسمی از این چشمه نشنیده بودیم ، جواب دادیم :"اسم خاصی ندارد" ، در همان موقع آقای محسنی عزیز پیشنهاد دادند اسم این چشمه را به نام گروهشان که شباهنگ نام دارد ، نامگذاری کنیم . امروز که با دوستان به این چشمه رسیدیم ، همگی به یاد آقای محسنی و انجمن کوهنوردان اسلامشهر ، این چشمه را شباهنگ خواندیم و یادی از دوستان همنوردمان کردیم .

بعد از طی باقی مانده مسیر در ساعت 6:30 به روستای دره اسپر رسیدیم ، همگی سوار ون شدیم و صحیح و سلامت به شهر رسیدیم .

شهرام فرامرزی

آخرین مطالب
/BlogSky:Page NoSelected td align=/li/divBlogSky:Page NoSelectedwindow.open(' /divsidebar-left2 p align=424abouttd width=/span223